Имотният регистър е система от данни за недвижимите имоти на територията на Република България и се състои от партидите на отделните имоти. В него се вписват актовете, с които се признава, прехвърля, изменя или прекратява правото на собственост или друго вещно право върху недвижим имот. В имотния регистър се включват възбраните и ипотеките на НИ.
Регистърът показва състоянието на посочените обстоятелства след последното вписване и дава възможност да се проследят хронологично промените във вписаните обстоятелства, както и вписаните актове.
В Имотния регистър могат да се правят справки за собствеността на имотите, собствениците и вещните права и ограничения върху тях. Справки в регистъра могат да се правят на място в службите по вписвания в страната или чрез Интернет след заплащане на такса, определена в ценоразпис и регистрация на потребителя.
Към сайта на Имотния регистър
Работно и приемно време
София
Работно време - от 9.00 ч. до 17.30 ч.
Приемно време:
-за извършване на справки – от 9.00 ч. до 14.00 ч.
-за получаване на изготвени удостоверения – от 9.00 ч. до 14.00 ч.
-за приемане на заявления за издаване на удостоверения със срок на изготвяне до три работни дни – от 9.00 ч. до 13.00 ч.
-за приемане на заявления за издаване на удостоверения със срок на изготвяне до седем работни дни – от 9.00 ч. до 14.00 ч.
-за представяне на документи, подлежащи на вписване – от 9.00 ч. до 15.30 ч.
-канцелария „Архив“ – от 9.00 ч. до 13.30 ч.
Варна
Работно време - от 8.30 ч. до 17.00 ч.
Приемно време:
-работа с физически и юридически лица – от 08.30 до 13.30 ч.
-работа с нотариуси - от 08.30 ч. до 15.00 ч.
-канцелария „Архив“: от 08:30 ч. до 13:00 ч.
Приемане на заявления за удостоверения за тежести от 08.30 часа до 12.00 часа
Враца
Работно време - от 8.30 ч. до 17.00 ч.
Приемно време: от 10.00 ч. до 15.00 ч.
Велико Търново
Работно време - от 8.30 ч. до 17.00 ч.
Приемно време: от 10.00 ч. до 15.00 ч.
Пловдив
Работно време - от 8.30 ч. до 17.00 ч.
Приемно време:
-работа с физически и юридически лица – от 08.30 до 13.30 ч.
-работа с нотариуси - от 08.30 ч. до 15.00 ч.
-канцелария „Архив“: от 08:30 ч. до 13:00 ч.
Бургас
Работно време - от 8.30 ч. до 17.00 ч.
Приемно време: от 09.00 ч. до 15.00 ч.
Всички останали градове
Работно време - от 8.30 ч. до 17.00 ч.
Приемно време: от 10:00 ч. до 15:00 ч.
Вписване на актове относно недвижими имоти; вписване на искови молби и на постановените по тях решения.
Устни справки се дават по устно или писмено заявление на всяко лице, което поиска при посочване на точни данни за трите имена и ЕГН на собственика.
Писмените справки се състоят в издаване на удостоверения за вписванията, отбелязванията или заличаванията, както и в издаване на преписи или извлечения.
Преписът е заверено или незаверено копие на актовете, които се съхраняват от съответната Служба по вписванията.
Всяко издадено удостоверение за тежести от Имотния регистър на Агенция по вписванията от 19 март 2018 г. носи уникален буквено-цифрен код с дължина 12 знак
Агенция по вписванията предоставя услугата „Справки чрез отдалечен достъп с помощта на Интернет”.
Информационната услуга, представлява възможност за получаване на уведомителни кратки текстови съобщения (SMS) при вписвания, отбелязвания и заличавания.
Информационната услуга, представлява възможност за получаване на уведомителни кратки текстови съобщения (SMS) при вписвания, отбелязвания и заличавания.
Ред за подаване на молби и възстановяване на надвнесени или неправилно внесени държавни такси по сметка на Агенция по вписванията към Имотен регистър.
Банкова сметка за плащания към Имотен регистър.
Справка по видовe вписвания в Имотния регистър за всяко тримесечие.
Автоматизирано известяване от Имотен регистър на посочена електронна поща (e-mail)
Автоматизиран достъп до базата данни на имотен регистър за служебни цели
Безплатен достъп до услуги, предоставяни от Имотен регистър, чрез „Единен портал за заявяване на електронни административни услуги - ЕПЗЕУ".