Върни се горе

 

О Б Я В Л Е Н И Е

Ние сме модерна държавна администрация, ориентирана към усъвършенстване, растеж и постигане на високи екипни резултати; Ние сме социално отговорна администрация; Ние сме администрация, която цени квалифицираните, амбициозните и отговорните служители в екипа, като инвестира в тяхното бъдеще, обучение и развитие в позитивна работна среда. Ние сме високотехнологична администрация, където правото и сектора на информационните технологии са тясно свързани и се преплитат.

С оглед гореизложеното, Агенция по вписванията, на основание чл. 14 от Наредбата за провеждане на конкурсите и подбора при мобилност на държавни служители, оповестява обявения със заповед № РД-01-967/15.10.2025 г. на изпълнителния директор на Агенция по вписванията конкурс за заемане на 1 (една) щатна бройка за длъжността:

„ЮРИСКОНСУЛТ“  в отдел „Административно – правно обслужване“ в дирекция „Правно обслужване, човешки ресурси и деловодство“ в Агенция по вписванията, с месторабота в град София.

Минималните изисквания, за заемане на длъжността, съгласно Класификатора на длъжностите в администрацията са, както следва:

  • образование: висше – юридическо образование и придобита юридическа правоспособност;
  • степен на образование: ОКС – магистър;
  • професионален опит: не се изисква
  • или минимален ранг за заемане на длъжността – V-ти младши.

 

Специфичните изисквания, предвидени в нормативните актове за заемане на длъжността са:

  • кандидатите следва да отговарят на изискванията на чл. 7 от Закона за държавния служител;

Допълнителни умения и квалификации, носещи предимство на кандидатите:

  • аналитичност, инициативност, оперативност, комуникативност;
  • умение за работа в екип;
  • познаване на нормативната уредба, свързана с изпълнението на длъжността, както и подзаконовите нормативни актове и др. касаещи дейността на дирекцията;
  • познаване на вътрешното устройство на администрацията на агенцията – Устройствения правилник на Агенция по вписванията;
  • умения да организира собствената си работа;
  • лоялност и коректност при изпълнение на възложените задачи;
  • компютърна грамотност – MS Word, MS Excel, работа с правен софтуер.
  • Интерес към технологиите.

 

          Кратко описание на длъжността:

Съгласно утвърдената длъжностна характеристика основните задачи/ задължения, свързани с изпълнение на длъжността са, както следва: правно обслужване на общата администрация на Агенция по вписванията, във връзка с административнонаказателните производства и реализирането на административнонаказателната отговорност, както и процесуално представителство на АВ; oсъществяване на правна помощ на изпълнителния директор и на административните звена на Агенцията с оглед законосъобразното осъществяване на техните функции, предоставяне на мотивирани становища по правни въпроси; предприемане на правни действия за своевременното събиране на вземанията на Агенцията; участие в дейността, свързана с управлението на правото на държавната собственост на Агенцията; изработка и участие в изработването на проекти на нормативни актове, засягащи дейността на Агенцията, както и дава становища по проекти на нормативни актове, получени от други държавни органи за съгласуване; изготвяне на проекти на договори, свързани с дейността на Агенцията и дава становища по законосъобразността на проекти на договори; изготвяне на правни становища по сигнали и предложения по реда на Административнопроцесуалния кодекс (АПК) и по заявление за достъп до обществена информация (ЗДОИ); изготвяне на проекти на заповеди, договори и други актове; участие в планирането на процедурите за обществени поръчки и следи за тяхното законосъобразно провеждане; участие в изготвянето на документации, свързани с провеждане на процедури по реда на ЗОП, изготвя заповеди за назначаване на комисии, участва в провеждането на процедури и в комисии за избор на изпълнител; изготвяне и изпращане в АОП, чрез централизираната електронна платформа по чл. 39а от ЗОП, решенията и обявленията за откриване на процедури за възлагане на обществени поръчки, информациите за публикуване в профила на купувача на обявите за обществени поръчки на стойност по чл. 20, ал. 3 от ЗОП, обявления за възложените поръчки и информация за изпълнението на договорите, участва в подготовката по изпращането на покани до възможни изпълнители по обществени поръчки; процесуално представителство.             

 

Ние предлагаме:

  • Атрактивно възнаграждение - Размерът на минималната индивидуална основна месечна заплата за длъжността е 1600 лв. /хиляда и шестстотин/ лева, като индивидуалният размер ще бъде определен при назначаването, съгласно чл. 67, ал. 4 от Закона за държавния служител и Наредбата за заплатите на служителите в държавната администрация. Максималната индивидуална месечна заплата за длъжността е до 2600 лв. /две хиляди и шестстотин/ лева, като индивидуалният размер ще бъде определен при назначаването.
  • Работно място в екип от юристи и експерти на Агенция по вписванията;
  • Високо технологична и бързо развиваща се работна среда;
  • Сигурност, възможност за кариерно развитие и придобиване на разнообразни нови знания и умения;
  • Възможност за участие в обучения и повишаване на професионалната квалификация;
  • Допълнителен  платен годишен отпуск;
  • Средства за представително облекло;
  • Допълнително възнаграждение за постигнати резултати;
  • Средства за  корекция на зрението при работа с видеодисплей, ако са предписани такива.

Ако сме Ви заинтригували и припознавате себе си в изложеното по-горе, можете да станете ценна част от екипа на Агенция по вписванията.

 

Начинът на провеждане на конкурса е решаване на тест и интервю.

  Кандидатите за участие в конкурса следва да подадат:

  • заявление по образец – Приложение № 3 към чл. 17, ал. 2 от Наредбата за провеждане на конкурсите и подбора при мобилност на държавни служители (НПКПМДС);
  • декларация по чл. 17, ал. 3, т. 1 от НПКПМДС;
  • автобиография;
  • копие от диплома за висше юридическо образование;
  • копие от удостоверение за придобита юридическа правоспособност;
  •  копия от документи за придобита допълнителна квалификация в случай, че има такава;
  •  копия от документите, удостоверяващи продължителността на професионалния опит      или придобит ранг като държавен служител (професионалният опит се удостоверява с копия от трудова книжка и/или служебна книжка, и/или осигурителна книжка, и/или официален документ на български език, доказващ извършване на дейност в чужбина) в случай, че кандидатът притежава такива;
  •  копия от други документи по преценка на кандидата.

 

Място и срок за подаване на документите за участие:

Подаването на заявлението и приложенията към него се извършва в 10 /десет/ дневен срок от датата на публикуване на обявлението за конкурса или до 17:30 часа на 25.10.2025 г. вкл.:

  •  Лично от кандидатите или чрез пълномощник, снабден с писмено пълномощно с нотариална заверка на подписа съгласно чл. 18, ал. 2 от Административнопроцесуалния кодекс. Документите се подават в сградата на Агенция по вписванията, находяща се на адрес: гр. София, кв. Гео Милев, ул. „Елисавета Багряна“ № 20, Център за административно обслужване /деловодство/.
  •  Или по електронен път, като в този случай, Приложение № 3 към чл. 17, ал. 2 от НПКПМДС и декларацията по чл. 17, ал. 3, т. 1 от НПКПМДС, следва да бъдат подписани от кандидата с електронен подпис. Същите се подават на следния електронен адрес: [email protected], като прикачените файлове следва да бъдат в размер до 5 МВ.

 

Копие от обявлението, списъците на допуснатите и недопуснатите кандидати и други съобщения във връзка с конкурса се поставят на таблото за обяви в Агенция по вписванията на адрес: гр. София 1111, кв. Гео Милев, ул. „Елисавета Багряна“ № 20 и се публикуват на електронната страница на Агенцията, в раздел „Кариери“, както и в подстраницата на Агенция по вписванията в единния портал на органите на изпълнителната власт от сектор „Правосъдие“.

 

Обявлението за конкурса е публикувано в регистъра по чл. 61, ал. 1 от Закона за администрацията, в специализирания сайт Jobs.bg, на интернет страницата на Агенция по вписванията, в раздел „Кариери“, както и на подстраницата на Агенция по вписванията в единния портал на органите на изпълнителната власт от сектор „Правосъдие“.