Върни се горе

    

О Б Я В Л Е Н И Е

 

Ние сме модерна държавна администрация, ориентирана към усъвършенстване, растеж и постигане на високи екипни резултати; Ние сме социално отговорна администрация; Ние сме администрация, която цени квалифицираните, амбициозните и отговорните служители в екипа, като инвестира в тяхното бъдеще, обучение и развитие в позитивна работна среда. Ние сме високотехнологична администрация, където правото и сектора на информационните технологии са тясно свързани и се преплитат.

С оглед гореизложеното, Агенция по вписванията, на основание чл. 14 от Наредбата за провеждане на конкурсите и подбора при мобилност на държавни служители, оповестява обявения със заповед № РД-01-964/15.10.2025 г. на изпълнителния директор на Агенция по вписванията конкурс за заемане на 1 (една) щатна бройка за длъжността:

 

 „НАЧАЛНИК НА ОТДЕЛ“

в отдел „Административно-правно обслужване“, дирекция „Правно обслужване, човешки ресурси и канцелария” в Агенция по вписванията, с месторабота: в град София.

Минималните изисквания, за заемане на длъжността, съгласно Класификатора на длъжностите в администрацията, са:

  • образование: висше - юридическо образование и придобита юридическа правоспособност;
  • степен на образование: ОКС – магистър;
  • минимално изискуем професионален опит: 4 години или
  • минимален ранг за заемане на длъжността – ІІІ-ти младши.

 

Специфичните изисквания, предвидени в нормативните актове за заемане на длъжността са:

  • Кандидатите следва да отговарят на изискванията на чл. 7 от Закона за държавния служител;

 

               Допълнителни умения и квалификации, носещи предимство на кандидатите:

  • Управленска компетентност – планиране, организиране, координиране и контрол на дейността на отдел „АПО” за осигуряване изпълнението на индивидуалните и организационните цели;
  • Работа в екип – управление и участие в екипи, които работят в сътрудничество за постигане на обща цел;
  • Комуникативна компетентност – ефективен обмен на информация и ясно изразяване в устна и писмена форма;
  • Ориентация към резултати – постигане на високи резултати в съответствие с поставените цели и изисквания;
  • Фокус към клиента (вътрешен/външен) – ефективно удовлетворяване на потребностите, интересите и очакванията на клиентите/потребителите на услугите и дейностите, предоставяни и извършвани от отдел „АПО”;
  • Професионална компетентност – професионални знания и умения, които са необходими за успешно изпълнение на длъжността:
  • да познава нормативните актове в областта на човешките ресурси – Кодекса на труда, Кодекса за социално осигуряване, Закона за държавния служител, Закона за администрацията, Закона за здравословни и безопасни условия на труд, Закона за предотвратяване и установяване на конфликт на интереси, както и подзаконовите нормативни актове.
  • да познава вътрешното устройство на администрацията на    агенцията – Устройствения правилник на АВ, Правилника за вътрешния трудов ред, вътрешните правила за работа в областта на човешките ресурси, вътрешните правила за заплатите и др.
  • Дигитална компетентност: Работа с правно-информационните системи, работа с MS Office, електронна поща, информационни и други системи.

 

          Кратко описание на длъжността:

          Осъществява правна помощ на изпълнителния директор и на административните звена на агенцията с оглед законосъобразното осъществяване на техните функции, като дава мотивирани становища по правни въпроси; Изготвя и съгласува становища по законосъобразността на проектите на административни актове на изпълнителния директор на агенцията; Осъществява и контролира процесуалното представителство на агенцията; Обезпечава законосъобразното образуване, протичане и приключване на административнонаказателните производства; Предприема правни действия за своевременното събиране на вземанията на агенцията; Участва в дейността, свързана с управлението на правото на държавна собственост на агенцията; Изработва или участва в изработването на проекти на нормативни актове, засягащи дейността на агенцията, както и дава становища по проекти на нормативни актове, получени от други държавни органи за съгласуване; Изготвя и съгласува проекти на договори, свързани с дейността на агенцията, и дава становища по законосъобразността на проекти на договори; Изготвя и съгласува правни становища по сигнали и предложения по реда на Административнопроцесуалния кодекс (АПК) и по заявления по Закона за достъп до обществена информация (ЗДОИ); Ръководи и участва в изготвяне по сигнали констативни протоколи и разглежда констативните протоколи за извършени нарушения по чл. 40, ал. 1 и ал. 3 от Закона за търговския регистър и регистъра на юридическите лица с нестопанска цел (ЗТРРЮЛНЦ), като извършва проверка на описаните в протокола обстоятелства и преценка дали съставляват административно нарушение; Ръководи и участва в изготвяне на констативни протоколи по сигнали за нарушения по Закона за мерките срещу изпирането на пари (ЗМИП); Ръководи и участва в разглеждане искания и сигнали за извършени нарушения по чл. 40, ал. 5 ЗТРРЮЛНЦ, като извършва проверка на обстоятелствата и изготвя констативен протокол; осъществява процесуално представителство.

 

Ние предлагаме:

  • Атрактивно възнаграждение - Размерът на минималната индивидуална основна месечна заплата за длъжността е 2300 лв. /две хиляди и триста/ лева, като индивидуалният размер ще бъде определен при назначаването, съгласно чл. 67, ал. 4 от Закона за държавния служител и Наредбата за заплатите на служителите в държавната администрация. Максималната индивидуална месечна заплата за длъжността е до 3400 лв. /три хиляди четиристотин/ лева, като индивидуалният размер ще бъде определен при назначаването.
  • Работно място в екип от юристи и експерти на Агенция по вписванията;
  • Високо технологична и бързо развиваща се работна среда.
  • Сигурност, възможност за кариерно развитие и придобиване на разнообразни нови знания и умения;
  • Възможност за участие в обучения и повишаване на професионалната квалификация;
  • Допълнителен  платен годишен отпуск;
  • Средства за представително облекло;
  • Допълнително възнаграждение за постигнати резултати;
  • Средства за  корекция на зрението при работа с видеодисплей, ако са предписани такива.

Ако сме Ви заинтригували и припознавате себе си в изложеното по- горе, можете да станете ценна част от екипа на Агенция по вписванията.

 

Начинът на провеждане на конкурса е решаване на тест и интервю.

Кандидатите за участие в конкурса следва да подадат:

  • заявление по образец – Приложение № 3 към чл. 17, ал. 2 от Наредбата за провеждане на конкурсите и подбора при мобилност на държавни служители (НПКПМДС);
  • декларация по чл. 17, ал. 3, т. 1 от НПКПМДС;
  • автобиография;
  • копие от диплома за висше юридическо образование;
  • копие на удостоверение за придобита юридическа правоспособност;
  • копия от документи за придобита допълнителна квалификация в случай, че има такава;
  • копия от документите, удостоверяващи продължителността на професионалния опит      или придобит ранг като държавен служител (професионалният опит се удостоверява с копия от трудова книжка и/или служебна книжка, и/или осигурителна книжка, и/или официален документ на български език, доказващ извършване на дейност в чужбина) в случай, че кандидатът притежава такива;
  • копия от други документи по преценка на кандидата.

 

Място и срок за подаване на документите за участие:

Подаването на заявлението и приложенията към него се извършва в 10 /десет/ дневен срок от датата на публикуване на обявлението за конкурса или до 17:30 часа на 25.10.2025 г. вкл.:

  • Лично от кандидатите или чрез пълномощник, снабден с писмено пълномощно с нотариална заверка на подписа, съгласно чл. 18, ал. 2 от Административнопроцесуалния кодекс. Документите се подават в Агенция по вписванията на адрес: гр. София, кв. Гео Милев, ул. „Елисавета Багряна“ № 20, деловодство.
  • или по електронен път, като в този случай, Приложение № 3 към чл. 17, ал. 2 от НПКПМДС и декларацията по чл. 17, ал. 3, т. 1 от НПКПМДС, следва да бъдат подписани от кандидата с електронен подпис. Същите се подават на следния електронен адрес: [email protected]., като прикачените файлове следва да бъдат в размер до 5 МВ.

             

Копие от обявлението, списъците на допуснатите и недопуснатите кандидати и други съобщения във връзка с конкурса се поставят на таблото за обяви в Агенция по вписванията на адрес: гр. София 1111, кв. Гео Милев, ул. „Елисавета Багряна“ № 20 и се публикуват на електронната страница на Агенцията, в раздел „Кариери“, както и на подстраницата на Агенция по вписванията в единния портал на органите на изпълнителната власт от сектор „Правосъдие“.

 

Обявлението за конкурса е публикувано в регистъра по чл. 61, ал. 1 от Закона за администрацията, в специализирания сайт Jobs.bg, на интернет страницата на Агенция по вписванията, в раздел „Кариери“, както и на подстраницата на Агенция по вписванията в единния портал на органите на изпълнителната власт от сектор „Правосъдие“.