О Б Я В Л Е Н И Е
Ние сме модерна държавна администрация, ориентирана към усъвършенстване, растеж и постигане на високи екипни резултати; Ние сме социално отговорна администрация; Ние сме администрация, която цени квалифицираните, амбициозните и отговорните служители в екипа, като инвестира в тяхното бъдеще, обучение и развитие в позитивна работна среда. Ние сме високотехнологична администрация, където правото и сектора на информационните технологии са тясно свързани и се преплитат.
С оглед гореизложеното, Агенция по вписванията, на основание чл. 14 от Наредбата за провеждане на конкурсите и подбора при мобилност на държавни служители, оповестява обявения със заповед № РД-01-965/15.10.2025 г. на изпълнителния директор на Агенция по вписванията конкурс за заемане на 2 (две) щатни бройки за длъжността:
„ГЛАВЕН ЮРИСКОНСУЛТ“
в отдел „Административно-правно обслужване“ в дирекция „Правно обслужване, човешки ресурси и деловодство“ в Агенция по вписванията
Минималните изисквания, за заемане на длъжността, съгласно Класификатора на длъжностите в администрацията са, както следва:
или минимален ранг за заемане на длъжността – III-ти младши.
Специфичните изисквания, предвидени в нормативните актове за заемане на длъжността са:
Допълнителни умения и квалификации, носещи предимство на кандидатите:
Кратко описание на длъжността:
Съгласно утвърдената длъжностна характеристика основните задачи/ задължения, свързани с изпълнение на длъжността са, както следва: правната помощ на изпълнителния директор и на административните звена на Агенцията с оглед законосъобразното осъществяване на техните функции, като дава мотивирани становища по правни въпроси; Осъществява процесуално представителство на Агенция по вписванията; Изготвя становища по законосъобразността на проекти на административни актове на изпълнителния директор на агенцията; Консултира дейността, свързана с управлението на правото на държавната собственост на Агенцията; Изработва и участва в изработването на проекти на нормативни актове, засягащи дейността на агенцията, както и дава становища по проекти на нормативни актове, получени от други държавни органи за съгласуване; Изготвя проекти на договори, свързани с дейността на Агенцията и дава становища по законосъобразността на проекти на договори; Изготвя правни становища по сигнали и предложения по реда на Административнопроцесуалния кодекс (АПК) и Закона за достъп до обществена информация, изготвя отговори, жалби, искови молби по ГПК, Закона за регистър Булстат, ЗТРРЮЛНЦ и други; Участва в планирането на процедурите за обществени поръчки и следи за тяхното законосъобразно провеждане.
Ние предлагаме:
Ако сме Ви заинтригували и припознавате себе си в изложеното по-горе, можете да станете ценна част от екипа на Агенция по вписванията.
Начинът на провеждане на конкурса е решаване на тест и интервю.
Кандидатите за участие в конкурса следва да подадат:
Място и срок за подаване на документите за участие:
Подаването на заявлението и приложенията към него се извършва в 10 /десет/ дневен срок от датата на публикуване на обявлението за конкурса или до 17:30 часа на 25.10.2025 г. вкл.:
Копие от обявлението, списъците на допуснатите и недопуснатите кандидати и други съобщения във връзка с конкурса се поставят на таблото за обяви в Агенция по вписванията на адрес: гр. София 1111, кв. Гео Милев, ул. „Елисавета Багряна“ № 20 и се публикуват на електронната страница на Агенцията, в раздел „Кариери“, както и в подстраницата на Агенция по вписванията в единния портал на органите на изпълнителната власт от сектор „Правосъдие“.
Обявлението за конкурса е публикувано в регистъра по чл. 61, ал. 1 от Закона за администрацията, в специализирания сайт Jobs.bg, на интернет страницата на Агенция по вписванията, в раздел „Кариери“, както и на подстраницата на Агенция по вписванията в единния портал на органите на изпълнителната власт от сектор „Правосъдие“.
Списък на допуснатите и недопуснати кандидати до конкурса doc файл, 53,5 KB, качено на 03.11.2025
Списък с допуснати и недопуснати до интервю pdf файл, 199,3 KB, качено на 13.11.2025